V rámci osobnostně-sociálního rozvoje jsme s žáky sedmých tříd pracovali na novém obrázku.  Žáci měli za úkol nakreslit svůj osobní maják a u toho se zamyslet nad následující otázkami: 

  1. SVĚTLO = Na co si posvítím? Co chci vylepšit, na čem hodlám ještě zapracovat v tomto školním roce, nebo ve svém životě? 
  2. MAJÁK = To, co stojí v mém životě pevně? Co chci zachovat, co se osvědčilo, co se mi daří? 
  3. MOŘE = Co nechám odplout? Co se neosvědčilo, co chci zrušit, nebo poslat pryč ze svého života? 

Bylo vidět, že žáky práce baví, a i když mají na tvoření kratší čas, než jsou zvyklí, pracovali všichni opravdu poctivě a výsledkem jsou nádherné obrázky, na které se můžete podívat do fotogalerie. Dětem se podařilo na základní otázky odpovědět. Máme z nich radost. Navíc opravdu tvořili každý sám za sebe, co maják, to originál. A toho si ceníme nejvíce.  

Co jsme se nejčastěji dovídali?  

Chci si posvítit na: matiku, na školu, na fotbal, na sporty, na lásku.. 

Co se mi daří: rodina, vztahy, kamarádi, sport… 

Co chci nechat odplout pryč: školu, matiku, falešné lidi, nepříjemné emoce, strachy, hádky rodičů, lenost, nervy… 

Co k tomu dodat? Ať se žákům jejich přání splní a jejich maják, ať jim svítí na cestě nejen tímto školním rokem.  

Za ZŠ Klicperova: 

Mgr. Hana Jarošová, vyučující výtvarné výchovy 

PhDr. Alena Šustrová, školní psycholog