Preventivní program pro 1. a 2. třídy, aneb podporujeme dobré vztahy a duševní zdraví

Preventivní program pro 1. a 2. třídy, aneb podporujeme dobré vztahy a duševní zdraví

Od začátku školního roku nám ve spolupráci se školním psychologem běží v 1. a 2. třídách preventivní program Zipyho kamarádi – Učíme se sociální dovednosti a řešit obtížné situace. S dětmi si povídáme, hrajeme scénky, čteme příběhy, sledujeme krátká videa, malujeme ale i cvičíme. Tím vším posilujeme duševní zdraví a rozvíjíme zdravé návyky pro psychohygienu. Zatím jsme stihli…

Výtvarná výchova s psychologem v listopadu

Výtvarná výchova s psychologem v listopadu

V rámci osobnostně-sociálního rozvoje jsme se s žáky 7. tříd vydali prozkoumat náročnější téma. V měsíci listopadu prochází příroda nejtemnějším obdobím. Stejně tak i nás někdy potká horší období. Období, kdy se nám něco nedaří, necítíme se dobře, není nám fajn. Období temna máme zkrátka občas všichni…. Žáci kreslili uhlem nebo rudkou a měli za úkol…

Výtvarná výchova s psychologem

Výtvarná výchova s psychologem

V rámci osobnostně-sociálního rozvoje jsme s žáky šestých tříd rozvíjeli téma Malý princ.  Žáci viděli společně v Jiráskově divadle představení a tématu se věnovali také v hodinách českého jazyka. Na závěr jsme se všichni stali malým cestovatelem i ve výtvarné výchově a žáci měli za úkol namalovat svoji planetu. Tak, aby odpovídala tomu, jak se nyní mají….

Výtvarná výchova s psychologem

Výtvarná výchova s psychologem

V rámci osobnostně-sociálního rozvoje jsme s žáky sedmých tříd pracovali na novém obrázku.  Žáci měli za úkol nakreslit svůj osobní maják a u toho se zamyslet nad následující otázkami:  Bylo vidět, že žáky práce baví, a i když mají na tvoření kratší čas, než jsou zvyklí, pracovali všichni opravdu poctivě a výsledkem jsou nádherné obrázky, na které…

Zipyho kamarádi v 2. A

Zipyho kamarádi v 2. A

Ve 2. A jsme s paní učitelkou Strnkovou zahájily program Zipyho kamarádi, aneb učíme se sociální dovednosti a řešit obtížné situace. Program má 24 vyučovacích hodin, během kterých se zaměříme na emoce, komunikaci, podporu vztahů, řešení konfliktů, vyrovnání se změnou nebo ztrátou a dalšími obtížemi. Vše probíhá hravou formou, během které si čteme příběhy, malujeme, hrajeme scénky a někdy i trochu cvičíme.

Výtvarná výchova 6.-7. tříd s psychologem

Výtvarná výchova 6.-7. tříd s psychologem

V březnu jsme měli úplně jiné téma. Doposud jsme prozkoumávali zejména sebe, kdo jsem a co jsem. Tentokrát jsme se podívali na rodinu, ve které žiji a ze které pocházím. Tématem pro březnovou výtvarnou výchovu bylo zadání: Moje rodina ve filmu. Jaký by to byl film? Jak by se jmenoval? Žáci měli možnost vybírat…

Příprava na přijímací zkoušky

Příprava na přijímací zkoušky

První psychická pomoc, aneb jak na stres – to jsou témata, kterými se v rámci dvou vyučovacích hodin zabývali postupně všichni žáci devátých tříd. S naší školní psycholožkou žáci prošli nejen teorii, ale zejména praktický nácvik. Trénovali nejen relaxaci, zklidnění stresu, úzkosti, strachu pomocí dechu nebo pozitivní myšlenky. Tak také aktivní vybití…

Podporujeme dobré vztahy v 5. A 

Podporujeme dobré vztahy v 5. A 

Třída měla možnost 13. února zažít preventivní program na podporu dobrých vztahů s naší školní psycholožkou. Děti mají celý rok téma Harry Potter, takže i program byl v tomto duchu.   Na začátek jsme se přivítali v kruhu, nastavili jsme si pravidla a společně jsme se naladili na práci. Děti si vymýšlely kouzelnické jméno, které by je…

Lednová výtvarná výchova se školním psychologem 6. a 7. třídy

Lednová výtvarná výchova se školním psychologem 6. a 7. třídy

V lednu jsme ještě žili dozvuky novoročních ohňostrojů. Proto jsme jako společné téma zvolili: Ohňostroj mých emocí. Děti si měly představit, že jsou jejich emoce jako ohňostroj. Povídali jsme si o tom, že emoce jsou energie, která musí z těla ven vhodným způsobem. Pokud v sobě emoce držíme, může nám to po delší době způsobit…