Třída měla možnost 13. února zažít preventivní program na podporu dobrých vztahů s naší školní psycholožkou. Děti mají celý rok téma Harry Potter, takže i program byl v tomto duchu.
Na začátek jsme se přivítali v kruhu, nastavili jsme si pravidla a společně jsme se naladili na práci. Děti si vymýšlely kouzelnické jméno, které by je nějak charakterizovalo. Už to bylo velmi zajímavé, jak se kdo vidí a cítí. Děti byly moc šikovné, dovedly si naslouchat a pečlivě si zapamatovaly nové jméno každého kouzelníka. Potom jsme si pustili první ukázku z Harryho Pottera a společně jsme přemýšleli nad vztahy ve třídě. Co je a co není OK. Abychom nepracovali pouze hlavou, zahráli jsme si i hru. Děti měly možnost prožít téma i na vlastním těle. Vyzkoušeli jsme si, jaké to je, když si nefandíme, když se k sobě chováme jako Zmijozel a naopak jaké to je, když se vzájemně podporujeme jako Nebelvír. Děti si měly všímat svých pocitů na těle, jestli někde cítí změnu, jaké myšlenky se objevují, případně emoce. Byly moc šikovné, dokázaly věci trefně popsat. Na závěr jsme si pustili druhou ukázku z filmu, kde Harry pochybuje, zda je vlastně dobrý nebo zlý. A dovídá se, že každý v sobě máme dobré, ale i špatné vlastnosti, a je jen na nás, které budeme rozvíjet. A přesně v tom jsme děti s paní učitelkou podpořily. Na úplném konci děti dostaly za úvodní znělky Harry Potter motivační kartičky s moudry, které ve filmech zaznívají.
Třída i paní učitelka jsou šikovní, tady se na vztazích rozhodně pracuje!
Za ZŠ Klicperova, PhDr. Alena Šustrová, školní psycholog