Společně s kolegyní Karolínou Khorelovou jsme se minulý týden zúčastnily vzdělávacího Erasmu pobytu v Barceloně. Program se zaměřil na rozvoj kritického myšlení ve výuce s využitím prvků umělé inteligence. Díky Teacher Academy, která byla naší Alma mater, jsme se seznámily s úžasnými kolegy z Portugalska, Maďarska, Itálie, Německa, Francie a Irska. Společně jsme sdíleli naše zkušenosti a nápady ve výuce informatiky a navzájem se inspirovali. Jedno dopoledne jsme v rámci programu navštívili Katalánské muzeum umění, kde jsme s využitím AI vytvářeli videa o malbách a zároveň jsme diskutovali o tématech kritického myšlení ve vztahu k umění. Byla to skvělá příležitost, jak propojit informatiku s uměním a zároveň se dozvědět více o historii a kultuře Španělska. Díky strategickému ubytování uprostřed města jsme se odpoledne vydávaly na pěší průzkum památek (denně jsme v průměru ušly cca 26 tisíc kroků) jako je Sagrada Familia, ikonický chrám navržený Antoniem Gaudím, a kopec Tibidabo, ze kterého se nám naskytl panoramatický výhled na Barcelonu a Středozemní moře. Navštívili jsme také pláž Barceloneta a ochutnali místní speciality včetně tapas a paelly. Erasmus v Barceloně byl pro nás obohacující a inspirativní zkušeností. Všem pedagogům, kteří uvažují o zapojení se do programu Erasmus, vřele doporučuji, aby to udělali. Je to jedinečná příležitost, která vám může ukázat vaši práci v jiném světle. Na fotografie se podívejte ZDE.
Článek napsala Lucie Možíšová s využitím Gemini.
Financováno Evropskou unií. Vyjádřené názory a stanoviska však představují názory a stanoviska autorů a nemusí nutně odrážet názory a stanoviska Evropské unie nebo DZS. Evropská unie ani poskytovatel grantu za ně nenesou odpovědnost.